Monday, August 30, 2010

Ceritera Puncak Perdana



Sepanjang perjalananku di puncak, aku tidak keseorangan..aku ditemani oleh rakan2 yang senantiasa menemani aku dikala aku bangun dan jatuh..yang sentiasa bersamaku dikala suka dan duka ku..Jeycob,Deqbang,Kechik,Mukmin,Meyor,Arif,Izzat n termasukla teman terkaribku @ puncak,Aizat..kalau korang nak tau,aizat ni la yang paling rapat dengan aku kat puncak nie,,haha...da cam adik beradik kot..start kenal ngan dea masa Minggu Destini Siswa (MDS) uitm puncak,mase tu aku ingat lagi macamane muke dea nangis..haha..buruk giler..(kalau korang nak tau,aizat ni x shukew nangis..tapi dea x ley tengok orang lain nangis...kompem dea akan nangis skali..)hahaha...mase tu senior kiteorang wat program ape ntah sampai ramai dak baru yang menangis(bukan buli ye...)haha..mase tu dea baling spek dea kat lantai (punye la sedih dea masse tu)..so aku pun tenangkan lah dea..start dari situ la kami mule rapat..mase MDS tu,akiu slalu kacau bilik si aizat ni,,,almaklumla rumah sebelah je la katekan...hahaa..slalu aku blagak jadi senior suruh deaorang siap2 cepat then pegi dewan serbaguna..si Aizat ni pulak slalu panggil aku abg..(maybe mase tu dea x tau yang aku ni PB jugak..haha)tapi panggilan tu stay lagi sampai skarang...aku pun sampai skarang gak la panggil dea adik gak..walaupun kami sebaya...hurm...aizat ni perwatakan dea kadang2 lucu,kadang2 menyakitkan hati....sebanyak mana dea menyakitkan hati aku,sebanyak tu jugak la dea menghiburkan hati aku..penah jugak la kami gaduh (pasal mende remeh je pun),.tapi kami gaduh x lama...pas tu kompem baik semula..aku x ley la kalau gadow ngan dea...sume kije2 aku x jalan...(dea aku x tau la macamane)..but the thing thai kau nak conclude kat sini,aku declair si AIZAT JASRI nih sebagai member,adik,kawan,teman terapat aku kat puncak nie...by da way, aku nak bgtau yang si aizat nie amek course FASTRACK...tau x FASTRACK tu ape?haha..FASTRAKC tu lebey kurang accounting gak la...just FASTRACK nie laju sket..kalau account biase tu 5-6 semester...FASTRACK nei 4 semester je...so 2 tahun jek la dea kat sni..hurmm..aku kat sni 5 semester...x tau la nnt bile dea da kua 6 bulan lebih awal dari aku..x de la aku kawan yang aku nak kacau slalu...x de la aku kawan yang nak marah aku bile kau kejutkan dea bangun dari tido..x de la nanti kawan yang aku nak sapu krim kek kat muke dea mase sambut ari jadi dea... :(
sedih gak la bile memikirkan...tapi life must be go on..kan???
mampu??
huhu...baru2 ni bday dea,so kami sambut la dalam keadaan yang alar kadar,,,huhu...2 hari kot sambut bday dea...mampu lah..haha..first day tu rahsia la...cz aku sambut ngan member bilik utk dea..haha...ari keduu tu kami sambut bday dea kat gazebo puncak...




hahaha...teruk gak la dea kena malam tu,,sori aizat..kami just nak menghiburkan hati jat je..ad tau malam tu jat da nak ilang mood da sbb classmate jat x datang..
hurm..
jat,hope our friendship will last forever..
"bersyukur kini padamu Ilahi,teman yang dicari selama ini telahku temui.."

No comments:

Post a Comment