Friday, February 3, 2012

Kembali bersua...

salam readers...lama btol da x update blog...igt lagi x dlam post yang sblum ni, aku ade mention yang aku pn x tau ble aku akan update blog lagi kan...haha...skunk ni aku ade kelapangan sikit la nak update...sblum ni x leh sbb wifi kat sini ade masalah skit...korang tertanya tanya ke " kat sini" tu kat mane? hahaha... aku skunk ade kat Pusat Pembelajaran Bank Simpanan Nasional, Bangi...hahaha...untuk pengetahuan korang dan korang, aku skunk dah pn bergelar Kakitangan Rasmi Badan Berkanun Kerajaan dibawah Bank Simpanan Nasional...huhuhuh,..gembira tu mmg la...sape yang x hepi bile dapat kije ngan kerajaan...jawatan tetap plak tu..tapi tu la....untuk dapatkan ape yang kite nak kejar tu, kite kene tinggalkan sesuatu...dan aku ambik kputusan tinggalkan UiTM, tempat aku menimba ilmu slama ni...hmmm...mmg sedih...mula2 aku smpai sini dlu, aku call syafiq, aku nangis kut....mmg sumpah rindu giler kat puncak...aku kat sni bukannye xde kawan..just kawan kat sini x sama cm kawan kat puncak...hmmm....program nature walk jpk yang spatutnya aku handle, aku bg pd amzar sbb dea jd timbalan pngarah program tu....to amzar, thanks a lot keyh sbb jayakan jugak program nature walk ke gunung angsi tu...amzar mmg the best,,,ha...berbalik pada lifestyle kat sini, first time smpai sini rase cm smpai kat tmpat ape ntah...da la sorang2 je aku lapor diri...orang lain semua ngan parents...sedih jgak la..tapi aku buat x tau je...bukannye x biase...bilik kat sini? terbaik...bilik kat sini macam hotel...tv, air cond, room service mmg terbaik....tapi tiap kali nak tdo je, aku teringat malam2 kat puncak....sbb kat puncak, kalau nak tdo je, msti aku kacau dak2 umah dlu...hahaha...kat umah puncak mmg meriah...dalam 2 minggu ptama aku kat sini, mcm2 ceramah la aku kne dengar...naik tepu da kpala otak..itu la ini la...semua pasal pengenalan kepada BSN & semua produk2 BSN...hujung minggu kedua tu, ade test....alhamdulillah, untuk objektif, aku dapat markah 50/50....dapat la 10 inggit dr En.Ridzwan....org yang jaga kiteorang spanjang kiteorang kursus kat sini....yang subjektif plak dapat 46 rasenye...ok la tu.....markah penuh setelah didarab bahagi dan ditambah, aku dapat 94/100...lulus dengan jayanya... xD bangga plak...then raya cina...cutiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii......... abis je cuti raya cina, kiteorang kat sni masuk kedalam subjek BDS (Branch Delivery System) - sistem urusan perbankan BSN...banya kod yang kene hafal, banyak urusan yang kene blaja, banyak urusan yang kene praktikalkan...mmg penat la...penat otak...hahaha....skunk ni, da tinggal 7 hari je lagi aku kat sini bagi tempoh 35 hari kat sini....cm x terasa je 35 hari tu da nak habis da blalu....nnt mesti rase sedih ble nak tinggalkan kawan2 kat sini...nak tinggalkan negeri selangor yang aku sayang ni....sbb nnt aku akan dipostingkan  ke BSN Cawangan Utama Negeri Pahang........hmmm....13 haribulan adalah hari pertama aku dicawangan....kite tgk nnt cmane ye...hahahhaa....13 aribulan tu jugak adelah hari ulangtahun ke 9 bulan BestFriendship aku ngan Shahirul...mmber baik terbaik aku smpai bile2,,,kau the best bro...nnt celebrate eh..hahaha... k la...stakat ni dulu...rindu korang, sayang korang...


#eddy adha abu bakar

No comments:

Post a Comment